Узагальнюючий урок з природознавства
у 2 класі, проведений
вчителем КЗ Верхівцевський НВК Верхньодніпровсього району
Дніпропетровської області Ігнатенко М.А .
Дніпропетровської області Ігнатенко М.А .
Тема: У світі тварин .
Тип: узагальнюючий.
Мета: узагальнити в ігровій формі знання учнів з теми "Тварини", розвивати бажання пізнати
навколишній світ ;формувати чуйне ставлення до «братів
молодших»;організовувати інтелектуальну ,художню, практичну діяльність через активізацію колективної творчості на уроці ; прищеплювати любов до тваринного
світу, бажання берегти і захищати природу.
Методи : проектування,мозковий
штурм,робота в групі ,асоціативний кущ, інсценування, створення
проблемної ситуації ,гра,СЛС.
Обладнання : ілюстрації
тварин, карта-план уроку ,зоологічне лото ,проекти учнів, картки
«Чемпіони тваринного світу», «Сторінки Червоної книги України»,ребуси,костюми тварин,іграшки
,аудіо запис,відеозапис.
Хід уроку
Організація початку уроку.
1.
Вправа «Посмішку обери»
Усміхнусь я сонечку – здрастуй золоте!
Усміхнусь я квіточці – хай вона росте!
Усміхнусь я квіточці – хай вона росте!
Усміхнусь тваринам – зичу їм добра
Друзям усміхнуся – зичу всім тепла!
Друзям усміхнуся – зичу всім тепла!
2.
Повідомлення
теми.
Сьогодні
у нас узагальнюючий урок з природознавства «У світі тварин»,який буде проведено
у формі гри - вікторини . Клас ділиться на дві групи «Білченята» та «Мавпенята»
(іграшки-символи команд).
Нас
чекають ігри ,загадки пісні,цікаві форми роботи,пригода у світі
тварин,об’єднані однією темою «Тварини». Оберемо прийоми роботи
за
картками і складемо план дій «Чого чекаємо від уроку?»
Основна частина.
1.Мотивація діяльності .
Слухання вірша.
Про що невгамовна синичка співає,
Стрибаючи з гілки на гілку в садку?
Стрибаючи з гілки на гілку в садку?
Лелека,забрівши в високу траву?
Яка саме зірка у небі зоріє
Для мене ,аж поки я в світі живу?
Для мене ,аж поки я в світі живу?
3)Хотів би я знати ,що риба говорить,
Коли табуниться в прозорій воді ?
Хотів би я знати ,чи дихають гори.
Коли табуниться в прозорій воді ?
Хотів би я знати ,чи дихають гори.
Чи біль відчувають лани золоті?
4) Хотів би пізнати
я все достеменно ,
Бо так же життя я під сонцем люблю .
Що всякі новини про світ незбагненний
Душею і серцем жадібно ловлю.
Душею і серцем жадібно ловлю.
2.Бесіда
- Що ви
запам’ятали, слухаючи вірш?
- Як це все назвати
одним словом? (природа)
- Яка головна думка
вірша?(люби і пізнавай природу)
- Яка буває
природа?(жива і нежива)
- Чим відрізняється жива і нежива природа?
- До живої
відносимо..(1група),до неживої ..(2 група).
- До
нас надійшов лист від царя звірів ,хто він?(лев)
Ой ,який кошлатий звір ,поважний ,як
король
Він нам із Африки у школу вислав бандероль.
«Лист від Сімби »
Любі діти! Прошу вас допомогти мені вийти із складної ситуації. У тваринному
світі ,моєму прайді ,стався переполох через підступні дії Шрама та велику пожежу. Допоможіть, будь ласка, відновити устрій у
тваринному світі ,щоб там панували правила і закони ,які були раніше.
3.
Створення асоціативного куща – схеми
Відповідь - лист ,яку необхідно створити під час уроку.
Відповідь - лист ,яку необхідно створити під час уроку.
Природа
Жива
Тварини
Комахи Птахи Звірі
Свійські Дикі
Травоїдні Всеїдні
4.Розгадування
загадок:
1.Їх тіло вкрите пір’ям і більшість з них
літають,
То
хто ж оті тварини і як їх називають?(птахи)
2.
Цих
тваринок багато в природі і Земля для них – мати усіх .
Є
і користь від них ,є і шкода .І що дивно,три пари в них ніг(комахи)
3.
А
ці тварини шерстю вкриті, на них ми кажемо – ссавці,
Бо ссуть ще молоко їх діти ,ви
відгадали? Молодці!(звірі)
5.Гра « Ланцюжок»
Учні кожної групи називають птахів,комах,звірів ланцюжком та отримують
бали.
6.
Перевірка д/з. Захист проектів
«Моя улюблена тварина».
7. Вправа «Мовна зарядка». Імітація звуків.
Десь взялися дикі звірі і
тихенько заревіли .
Вовк у лісі виє: у-у-у…
Змія листям шелестить: ш- ш-
ш..
Гуска у дворі сичить : с- с- с- …
8 . Гра « Переставлянка ».
Переставте літери і знайдіть зайве слово(група отримує бал)
9.Розгадування
ребусів. Чим відрізняються ці тварини?
(Комахи , птахи та звірі)
10.Встановлення типу
живлення тварин:
- Взимку спить ,літом бринить.
Понад садом літає, солодку росу збирає.
Бджола – травоїдна.
-
Влітку – сірий , взимку – білий .
Заєць - травоїдний.
-Влітку наїдається ,а зимою висипається.
Ведмідь – всеїдний.
-
Прийшла кума із довгим віником на бесіду із нашим
півником.
Лисиця
– хижак
-
Повз дубочок котиться гострий клубочок.
Їжак-хижак
11. Вправа
«Актори»
Діти співають пісню «Два півники»(як лисичка,як зайчик,як
ведмідь)
-
Назвіть
тварин з пісні.
-
Які
це тварини?(свійські)
12. «Впізнай за ознаками»
Про кого так кажуть?
-
Хитрий ,як…(лис)
-
Неповороткий,як…(ведмідь)
-
Упертий ,як…(осел)
-
Роззявив рота,як…(ґава)
-
Щебече,як…( соловей)
13. «Чемпіони
тваринного світу»
- найбільший птах(страус)
- найбільша тварина(кит)
- найменший птах(колібрі)
- птах, який гарно плаває, але
не літає(пінгвін)
- чемпіон по щелепам (крокодил
,гієна)
- найвища тварина(жирафа)
- найсильніші тварини у світі(мураха)
14. «Зоологічне
лото».
Діти отримують картки з зображенням тварин ,утворюють
групи «птахи», «комахи», «звірі». Імітують рухи тварин
під музику.
15. Сторінками «Червоної
книги ». Захисники тварин роблять висновки,чому
потрібно захищати тварин.
16. «Цікаво знати пам’ятники тваринам»
- Гусям -у Римі ,бо зчинили гамір,коли ворог наближався.
- Голубу –в Парижі
за те ,що приніс звістку про аварію підводного Човна під час 2 світової війни.
- Дельфіну-в США за те
,що допоміг встановити зв'язок між
глибоководною та наземною
станцією .
- Слону - в Кенії за
працелюбність.
- Коню – в Швейцарії, в
Женеві .
Підсумок уроку
-
Учні
підраховують бали та отримують оцінки.
-
Щонайбільше
запам’яталось на уроці?
-
Що
сподобалось?
-
Яку
професію ти обрав би,щоб врятувати тварин?
-
Діти
виконують пісню Кота Леопольда :
…Я душой
влюблен в голубой небосклон,
В листья и
в траву, в каждого зверька.
Ласково жмурится солнце золотое,
Весело плещется синяя река!
Немає коментарів:
Дописати коментар